0 0

Chiazaad


Chia zaden bevatten meer omega-3 per gram dan welke andere bron dan ook. Daarnaast zitten ze bomvol met antioxidanten, calcium, vezels en andere mineralen en vitamines.


 

Inhoud: 250 gram

Beschikbaarheid: Op voorraad

€ 5,95

Gratis Verzending vanaf 25 € !

Heeft u advies nodig? We helpen u graag..!

Wekelijks speciale aanbiedingen.

Alleen beste kwaliteit Stevia tegen scherpe prijzen!.

 

 

Productbeschrijving

Details

Chiazaad

Chiazaden zitten boordevol antioxidanten, essentiele vetzuren, plantaardige eiwitten, vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Chiazaden zijn zelfs de rijkste plantaardige bron van omega-3-vetzuren die we kennen. Ben je op dieet? Chiazaden geven je ook voor langere tijd een verzadigd gevoel. En chiazaden zijn makkelijk toe te voegen aan je voeding.

 
Chiazaad heeft een aantal belangrijke eigenschappen:


-Bevat het hoogste percentage omega 3 vetzuren wat te vinden is in natuurlijke producten.
-De zaden bevatten meer vezels dan bijvoorbeeld lijnzaad. Dit bevordert de darmwerking en de vezels nemen veel vocht op waardoor je een vol en verzadigd gevoel hebt.
-Bevat zo’n 30% meer antioxidanten dan blauwe bessen, dit voorkomt dat vrije radicalen schade kunnen aanrichten in je lichaam.
-Bestaat voor 23% uit proteïnen en bevat belangrijke mineralen zoals calcium (6x meer dan in melk), magnesium en ijzer.

Chiazaad werd eeuwenlang gegeten door Maya’s, Azteken en de Inca’s. “Chia” betekent letterlijk “Kracht” in de oude Maya taal. Een Azteekse boodschapper kon de hele dag rennen dankzij de energie die geleverd werd door de Chia zaden. Chiazaad werd ook wel "lopers voedsel" genoemd.

De voordelen van chiazaad:

  • Goed voor hart en bloedvaten
  • Helpt de spijsvertering reguleren
  • Geeft energie
  • Rijk aan antioxidanten
  • Balanceert de bloedsuikerspiegel
  • Verbetert sportprestaties
  • Werkt ontstekingsremmend
  • Rijk aan vitamines
  • Beval een hoge dosis Omega 3 vetzuren
  • Versterkt het immuunsysteem
  • Vermindert hongergevoel

Hoe kun je chia zaad gebruiken:

De chiazaden kunnen zo uit de hand gegeten worden, maar je kunt ze ook eerst even weken in bijvoorbeeld yoghurt, melk, water of vruchtensap, waardoor een gel ontstaat met een zachte structuur en een nootachtige smaak. Door je ontbijt (even laten weken) geeft chiazaad meteen een verzadigd gevoel.

 

Suggesties voor gebruik

  • Meng Chiazaad door jam
  • Roer Chiazaad door soep
  • Verwerk Chiazaden in een rijstgerecht
  • Verwerk Chiazaad in brooddeeg
  • Meng Chiazaden door yoghurt, kwark of welk nagerecht dan ook
  • Strooi Chia zaad over een salade


Dagelijkse dosering: 5–15 gram

Disclaimer

Wij hebben alle vertrouwen in onze producten en proberen de producten zo goed mogelijk te beschrijven. Echter wij zijn geen artsen, daarom doet RawNutritions geen claims over diagnose, behandeling, genezing of ziektepreventie. De informatie op deze website is niet geëvalueerd door medische deskundigen en kan niet worden opgevat als medisch advies.

 

Eigen tags

Eigen tags

Gebruik spaties om tags te scheiden. Gebruik enkele aanhalingstekens (‘) voor woordgroepen.

Verzending

 Bij Steviafarm.nl  verzenden we alle orders vanaf 25 euro kostenloos met PostNL. Zo bent u altijd verzekerd van een juiste levering. Bij ons geldt voor 16.00 besteld, morgen in huis!